W dniach 03-07.06.2019 r. uczniowie klasy VIc i VIIIb – nie wiedząc na co się decydują, wzięli udział w wycieczce do Zakopanego. W roli naczelnych taterników i grotołazów wystąpiły: Anna Gara, Honorata Jabłońska-Żak, Edyta Stelamch i Ewa Zwolak. Zaraz po przyjeździe, na rozgrzewkę, cała grupa wyruszyła na podbój Gubałówki (jak się później okazało najniższego ze zdobytych szczytów). Ku zdumieniu opiekunów, już w połowie drogi na górę, część uczestników zaczęła wątpić w swoje możliwości. Jednak odpowiednia motywacja uczyniła cuda i wszyscy dotarli do celu (1125 m n.p.m.) przekonani, że w dół zjadą kolejką. Prawda okazała się inna… Po godzinie marszu byliśmy z powrotem na dole. Pocieszeniem był lans na Krupówkach.

Drugi dzień był przełomowy, zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Z uśmiechem na twarzy, miejscami w śniegu a zdarzyło się, że i „na czworaka”, zdobyliśmy Kasprowy Wierch (1980 m n.p.m.)! I znowu padło pytanie: „Proszę pani – zjeżdżamy?” Odpowiedź: „Schodzimy” jedynie opiekunom wydawała się oczywista. Po czterech godzinach marszu z góry wszyscy czuliśmy się zwycięzcami. Oczywiście bezpieczni i dumni dotarliśmy na dół. Byliśmy pewni, że wyjście na Kasprowy było szczytem naszych technicznych możliwości. Wkrótce okazało się, że jest inaczej…

Cztery nauczycielki „z genem szaleństwa” – oczywiście w porozumieniu z przewodnikiem górskim – oznajmiły: „Jaskinie są nasze”. Tak też się stało. Po drabinie, łańcuchach, w ciemnościach, niemal czołgając się, przeszliśmy przez Jaskinię Mroźną i Smoczą Jamę. Nawet przewodnik, który ma ogromne doświadczenie i niejedną grupę już prowadził, pochwalił uczniów SP9. Byłyśmy dumne z zachowania i postawy naszych podopiecznych.

W nagrodę za wytrwałość,  zdyscyplinowanie i wygraną walkę z własnymi słabościami czwarty dzień pobytu był czasem odpoczynku i spokojnego podziwiania tatrzańskiej przyrody. Dla wprawionych w boju zdobycie szczytu 1500 m n.p.m. okazało się bowiem „pestką”. Bez trudu, radośni weszliśmy na Gęsią Szyję. Zejście przez Rusinową Polanę i słynne Wiktorówki dostarczyły nam również wielu wrażeń.

Po trudach górskich wędrówek nadszedł czas relaksu dla ciała i duszy w Chochołowskich Termach – najlepszych basenach na Podhalu.

Jesteśmy dumne z naszych wychowanków i pełne podziwu dla ich determinacji, wytrwałości i odpowiedzialności.

zobacz zdjęcia

Zobacz również

Spotkania z rodzicami 18,19 – 09 – 2019r
„Tarnobrzeski wrzesień 1939 r.”