Kraków to miasto królów, jest ono bardzo piękne i ciekawe.  28 maja nasza klasa V „b” wraz z klasami IV „a” i V „a” wybrała się na wycieczkę, aby je zwiedzić. Oczywiście na tę fascynującą wyprawę wybraliśmy się wspólnie z naszymi nauczycielami: p. Martą Pytel, p. Anną Dziędzioł, p. Barbarą Grandys – Bonarską, p. Ewą Garboś-Kołek i p. Jarosławem Pubratem.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w zoo. Ileż dostarczyła nam ona radości, pozytywnych wrażeń i emocji! Zobaczyliśmy wiele cudownych zwierząt. Niektóre pokazywały nam się w całości, część odpoczywała w blasku słońca. Widzieliśmy m.in. pingwiny jedzące swój pyszny obiad. Następnie udaliśmy się do miejsca naszego zakwaterowania. Każdy chciał chwilkę odpocząć, bo popołudniu mieliśmy pójść zobaczyć pomnik Adama Mickiewicza na Rynku. Ten spacer starymi uliczkami miasta Kraka był niezwykle ciekawy, ale i wyczerpujący. Zmęczeni wróciliśmy do swoich pokoi, aby nabrać sił przed drugim dniem wycieczki.

Kolejny dzień pobytu w dawnej stolicy Polski rozpoczęliśmy od zwiedzania Wawelu. Na dziedzińcu zamkowym, stojąc w promieniach słońca, z uwagą słuchaliśmy wykładu o architekturze budowli oraz o polskich władcach rządzących tu przez wieki. Pani przewodnik zabrała nas do reprezentacyjnych Komnat Królewskich i mogliśmy zobaczyć, jak  mieszkali nasi królowie. Następnie wybraliśmy się do rezerwatu archeologiczno-architektonicznego, zwanego „ Wawel Zaginiony”.

Oczywiście odwiedziliśmy również słynnego Smoka Wawelskiego. Idąc krętymi schodami zwiedzaliśmy jego jaskinię, aby na koniec ujrzeć, jak potwór zieje ogniem. Po zakupieniu pamiątek z Krakowa pełni wrażeń wróciliśmy do domu.

Bardzo dziękujemy naszym kochanym mamom p. Katarzynie Kosiorowskiej , p. Annie Kutyle i p. Małgorzacie Rzepeckiej za ich ogromną pomoc.

zobacz zdjęcia

Zobacz również

Wielkie sukcesy w klasie II a
Sukces w klasie II b
Fascynująca podróż po krainie rzeźby ceramicznej
Finał Interaktywnego Turnieju Wiedzy Quizspotter „425 lat Tarnobrzega”